ساختار باطری ماشین
ساختار باطری ماشین اجزای اصلی تشکیل دهنده یک باطری ماشین شامل : جعبه، ترمینال باتری، صفحه منفی باتری ، جداکننده باطری ماشین، صفحه مثبت باتری، اسید باتری، درپوش باتری، خمیر باتری و صفحات باطری ماشین هستند
که در ذیل هر بخش را به صورت مجزا و مختصر توضیح میدهم:
جعبه باتری : جعبه باتری حاوی صمغ پلی پروپیلن است که صفحات باتری صفحات و الکترولیت را نگه می دارد، که برای به حداقل رساندن ضربه ارتعاش و طولانی تر کردن عمر باتری طراحی شده است.
ترمینال باتری : ترمینال ها به سر کابل مثبت و سر کابل منفی سلول های انتهایی متصل می شوند و نقطه واسط بین باتری و سیستم الکتریکی وسیله نقلیه هستند.
صفحه منفی باتری: صفحه منفی باتری شامل یک شبکه فلزی با مواد فعال سرب اسفنجی است.
جداکننده باطری ماشین : جداکننده یک ماده پلی اتیلن است، که صفحات مثبت را از صفحات منفی جدا می کند تا جریان موثر الکتریکی را ایجاد کند.
صفحه مثبت باتری : صفحه مثبت حاوی یک شبکه فلزی با مواد فعال دی اکسید سرب است.
اسید باتری: اسید یک محلول در باتری می باشد که ترکیب قوی ای از سولفوریک اسید و آب است.
درپوش روی باتری : در سرپوش از صمغ پلی پروپیلن استفاده شده است که در باتری مهر و موم شده است.
صفحات باتری: این صفحات از صفحات مثبت و منفی تشکیل شده است. صفحات با یک قطعه به بالای جعبه متصل شده اند، که در سلول های اختصاصی هر باتری جای می گیرند.
خمیر باتری : خمیر یک مخلوط اکسید سرب است که هم دی اکسید سرب و هم سرب اسفنجی را ایجاد می کند. این ماده به شبکه های مثبت و منفی باتری میچسبد.