مقالات

یو پی اس apc هوشمند

یو پی اس apc هوشمند

یو پی اس apc هوشمند

یو پی اس apc هوشمند  یک مجموعه در سطح سازمانی با منابع تغذیه اضطراری (یو پی اس) ساخته شده توسط تبدیل قدرت آمریکایی (APC) است.

بسیاری از واحدها یک SmartSlot (به استثنای سری های SC و SMC) دارند که یک کارت رابط اختیاری ارائه دهنده ویژگی های متغیر از اتصال شبکه تا نظارت بر درجه حرارت و رطوبت را می پذیرد.

به استثنای سری های RT و SRT، واحدهای یو پی اس- هوشمند سیستم های یو پی اس خط تعاملی هستند، و تنها برگرداننده های (اینورترهای) خود را هنگامی که برق شبکه در دسترس نیست، به کار می اندازند.

فهرست

مدل ها
نرم افزار مدیریت
رابط های داده ها
مدل کارت SmartSlot

مدل ها

تجهیزات درونی یک rack-mountable (قاب قرار گیری تجهیزات الکترونیکی) یو پی اس – هوشمند XL 2200.

یک نوسان سنج که نشان دهنده یک خروجی اینورتر موج سینوسی درست از یک  یو پی اس- هوشمند SMT1500I است.

تغییرات مختلفی در طرز قرار گیری  یو پی اس- هوشمند وجود دارد.

ویژگی های مدل

  •     یو پی اس apc هوشمند مدل استاندارد، با خروجی اینورتر موج سینوسی درست. بعدها به عنوان  یو پی اس- هوشمند SMT شناخته شده است.
  •     یو پی اس- هوشمند SC — نسخه ساده شده یو پی اس- هوشمند، بر اساس معماری Back-یو پی اس بدون هیچ گسترش SmartSlot و با خروجی موج سینوسی اصلاح شده. با بسیاری از منابع تغذیه فعال PFC PC ناسازگار است.
  •     یو پی اس- هوشمند SC — نسخه ساده شده یو پی اس- هوشمند، بر اساس معماری Back-یو پی اس بدون هیچ گسترش SmartSlot و با خروجی موج سینوسی اصلاح شده. با بسیاری از منابع تغذیه فعال PFC PC ناسازگار است.
  •     یو پی اس– هوشمند SC — نسخه ساده شده یو پی اس- هوشمند، بر اساس معماری Back-یو پی اس بدون هیچ گسترش SmartSlot و با خروجی موج سینوسی اصلاح شده. با بسیاری از منابع تغذیه فعال PFC PC ناسازگار است.
  •     یو پی اس- هوشمند SMC – یک نسخه اقتصادی یو پی اس- هوشمند SMT، بدون هیچ گسترش SmartSlot و با صفحه نمایش ال سی دی ساده. این خروجی موج سینوسی خالص است.
  •     یو پی اس- هوشمند XL یک مجموعه اجرای گسترش یافته ، با کانکتور (اتصال دهنده) اندرسون Powerpole DC اجازه می دهد تا ۱۰ باتری خارجی زنجیر وار به واحد اصلی متصل شوند.
  •     یو پی اس- هوشمند RT، یو پی اس- هوشمند SRT — یک نوع آنلاین / تبدیل دوگانه ارائه دهنده بدون تاخیر تعویض در طول از دست دادن قدرت.
  •     یو پی اس- هوشمند VT — استفاده از برق سه فاز، برای تاسیسات بزرگتر.

نرم افزار مدیریت

همه واحدهای هوشمند یو پی اس با نرم افزار PowerChute اختصاصی APC که برای انواع سیستم عامل در دسترس است کار می کنند.

یک جایگزین آزاد برای PowerChute، پروژه نرم افزاری رایگان APC یو پی اس Daemon (Apcیو پی اسd) است که از لینوکس، Mac OS X، یونیکس و سیستم عامل مایکروسافت ویندوز پشتیبانی می کند و می تواند به طور مستقل و یا از سرور سرویس گیرنده اجرا شود.

میراث یو پی اس هوشمند (نه SMX، SMT، و یا مجموعه ای از SURTD [4]) همچنین می تواند با استفاده از ابزار شبکه یو پی اس (NUT)، یک نرم افزار شخص ثالث، تحت لینوکس کار کند. [۵] این نرم افزار طراحی شده است تا با خیال راحت و به طور خودکار هر کامپیوتر متصلی را قبل از اینکه باتری اش خالی شود، خاموش کند.

رابط های داده ها

AP9606، یک کارت مدیریت اولیه SmartSlot Web/SNMP به عنوان راهی برای تأمین مدیریت یو پی اس، نظارت و خاموش شدن خودکار تجهیزات وصل شده، همه مدل های هوشمند یو پی اس شامل حداقل یک سریال رابط داده (RS-232 یا USB) هستند،

در حالی که اکثر مدل ها هم حداقل دارای یک پورت گسترش SmartSlot، با مدل های هوشمند یو پی اس بزرگ تر (و در بسیاری از موارد قدیمی تر)  و حمایت کننده از دو SmartSlot هستند.

در دسترس بودن SmartSlot های بیشتر در یک واحد هوشمند یو پی اس می تواند از طریق ماژول های توسعه مانند مدل های AP9600 و AP9604 به دست آید.

نصب یک افزونه بر روی کارت در یک SmartSlot، یو پی اس با ویژگی های اضافی، و با قابلیت فراتر از پیش فرض سریال رابط های داده ها را فراهم خواهد کرد.

کارت های SmartSlot اولیه، مانند AP9605، قابلیت SNMP و دسترسی به شبکه از راه دور را ارائه می دهد.

AP9606 و کارت های بعد رابط کاربری وب اضافف می کنند که می تواند برای پیکربندی و مدیریت یو پی اس، و همچنین هشدار مبتنی بر ایمیل مورد استفاده قرار گیرد.

AP9617 و کارت های جدیدتر اتصال Base-T 10/100، HTTP امن، پوسته امن (SSH)، RADIUS, SNMP نسخه ۳، PCNS و ویژگی های syslog را اضافه می کند.

مدل های AP9612، AP9618، AP9619 و AP9631، نظارت بر محیط زیست را ارئه می دهند زمانی که همراه با APC پروب دما / رطوبت مورد استفاده قرار گیرند.

مدل AP9618 نیز مدیریت خارج از باند از طریق یک اتصال به مودم را فراهم می کند در صورتی که اتصال اترنت ۱۰۰/۱۰ از کار افتاده باشد.

کارت های SmartSlot توسط باتری پر قدرت و پر توان باقی می مانند حتی زمانی که یو پی اس خاموش است، و به یو پی اس اجازه می دهند از راه دور حتی در یک وضعیت افت قدرت و توان به صورت سرد آغاز به کار کند (ارائه زیرساخت های شبکه هنوز هم پر قدرت و در حال عمل کردن است).

کارت ها نیز برای مدت کوتاهی پس از اینکه یو پی اس یا به صورت دستی و یا به دلیل کم شدن میزان باتری خاموش شود، به کار خود ادامه خواهند داد.

با آغاز سال ۲۰۰۹ انتشار مدل های SMT (و بعد مدل های SMX و SURTD)، رابط قدیمی داده های  RS-232 (پورت سریال با  اتصال DB-9) با یک سوکت ۱۰ پینRJ50  و یک کابل RJ50 به اتصال DB-9 به پورت سریال کامپیوتر محافظت شده (همراه با یک رابط USB استاندارد [۱۳]) جایگزین شده است.

همچنین، رابط SmartSlot به طور الکتریکی از فرم عقب- ناسازگار اصلاح شده و به طور مناسب به صورت مکانیکی کوک شده است. همانطور که توسط APC بیان شد، “ترتیب اتصال جدید نشان دهنده سیستم های سیگنالینگ جدید است.”

این رابط های سریال و SmartSlot جدید از پروتکل جدید سیگنالینگ Microlink استفاده می کنند که، بر خلاف APC یو پی اسLINK پروتکل قبل، از آوریل سال ۲۰۱۵ به طور علنی مستند نشده است. با این حال، با استفاده از کارت رابط AP9620 جدید، کاربران قادر به اضافه کردن پشتیبانی برای پروتکل سیگنالینگ قبلی به مدل های جدیدتر SMT و SMX هستند.

اضافه نمودن این کارت باعث می شود مدل های فعلی برای سازگاری با نرم افزار قدیمی تر ساخته شده برای سری های قدیمی تر یو پی اس هوشمند، به سمت عقب بروند.

در اوت سال ۲۰۱۳، یک گزینه اضافی برای شکل سیستم عامل جدید برای مدل های SMT و SURTD خاص ساخته شده است و در دسترس قرار گرفته است، افزودن بصورت عمومی مستند شده قابلیت سیگنالینگ MODBUS به پروتکل Microlink اختصاصی، به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه می دهد تا از سیگنالینگ یو پی اس و کنترل در سری های جدیدتر یو پی اس هوشمند پشتیبانی کنند.
مدل های کارت SmartSlot

کارت مدیریت AP9617 SmartSlot شبکه نشسته در بالای یک SMT1500I یو پی اس هوشمند، و نشان دهنده تفاوت در حافظه کلید زنی.

در اواخر سال ۲۰۰۹، با انتشار SMT و خطوط تولید SMX، SmartSlot به یک پلت فرم ارتباطات جدید با استفاده از پروتکل APC Microlink مهاجرت کرد.

هم خواص الکتریکی و هم مکانیکی (شکاف کلید زنی) SmartSlot جدید، کارت های قدیمی تر SmartSlot را با مدل های فعلی یو پی اس هوشمند ناسازگار ساخت.

به عنوان مثال، در حال حاضر (از آوریل ۲۰۱۵) مدل یو پی اس هوشمند SMT1500، تنها با AP9613، AP9620، AP9630 و کارت های SmartSlot AP9631 سازگار است.

طراحی جدید کارت / اسلات به “کارت مدیریت شبکه ۲” یا NMC2 اشاره دارد. با این حال، بسیاری از کارت های سبک جدید SmartSlot (از جمله AP9613، AP9630 و AP9631) سازگاری به عقب برگشتی با مدل های قدیمی تر یو پی اس هوشمند دارند.

کارت مدیریت شبکه ۲ (NMC2) AP9630 SmartSlot : سمت بالای PCB، سمت پایین PCB، و پنل جلوی کارت که شامل اترنت و پورت های کنسول سریال (از بالا به پایین) می باشد.

ویژگی های مدل

AP9603          کارت مدیریت رمز حلقه SNMP

AP9605          کارت مدیریت ۱۰BASE-T SNMP

AP9606          کارت مدیریت ۱۰BASE-T Web/SNMP

AP9607          کارت بسط رابط سریال دو پورتی

AP9608          کارت مدیریت خارج از باند (یو پی اس- تماس II)

AP9610          کارت I/O انتقال تماس خشک

AP9612TH          کارت نظارت بر محیط زیست

AP9613          کارت I/O انتقال تماس خشک (AP9335T، AP9335TH و AP9810 در دسترس به عنوان لوازم جانبی)

AP9615          کارت توپی پنج پورتی ۱۰BASE-T

AP9617          کارت مدیریت شبکه ۱۰/۱۰۰BASE-T

AP9618          همانند AP9617 به علاوه نظارت بر محیط زیست، مدیریت خارج از باند و کنترل های تماس ها / انتقال I/O

AP9619          همانند AP9617 به علاوه نظارت بر محیط زیست و کنترل های تماس ها / انتقال I/O

AP9620          میراث کارت ارتباطات – افزودن اتصال سریال و USB

AP9622          کارت رابط Modbus

AP9623          کارت بسط رابط سریال سیگنال دهی هوشمند

AP9624          کارت بسط ۲ رابط یو پی اس

AP9630          کارت مدیریت شبکه ۲ (NMC2) 10/100BASE-T

AP9631          همانند AP9630 با نظارت بر محیط زیست

خرید یک باتری پشتیبان یو پی اس چیزی است که شما باید مد نظر بگیرید اگر کامپیوتر و یا هر دستگاه الکترونیکی دیگری دارید.

یو پی اس قدرت تهیه نسخه پشتیبان از کامپیوتر را فراهم می کند هنگامی که برق به طور ناگهانی قطع می شود.

اگر شما در حال انجام برخی کارهای مهم بر روی کامپیوتر بودید، زمان کافی برای ذخیره و یا حتی به پایان رساندن آنها خواهید داشت هنگامی که شما یو پی اس داشته باشید. این هم برای استفاده در دفتر و هم برای استفاده در منزل ایده آل است.

این امر به شما اعتماد به نفس ادامه دادن کار خود بدون هیچ گونه نگرانی بیش از حد در مورد قطع برق را می دهد.

جدای از کمک به جلوگیری از از دست رفتن اطلاعات، نسخه پشتیبان باتری یو پی اس نیز به جلوگیری از تخریب کامپیوتر شما و دیگر دستگاه های الکترونیکی با توجه به نوسانات برق کمک خواهد کرد.

در بازار، شما انواع مختلف نسخه پشتیبان باتری یو پی اس را پیدا خواهید کرد. برای کمک به شما در انتخاب یک نوع مناسب مطابق با نیازهای خود، در اینجا ۱۰ تا از بهترین نسخه های پشتیبان باتری یو پی اس در سال ۲۰۱۷ بررسی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *