مقالات

چطور یک استابلایزر برای خانه خود انتخاب کنیم

چطور یک استابلایزر برای خانه خود انتخاب کنیم بارها شده است که کاربران زیادی از ما این سوال را پرسیده ند که چطور یک استابلایزر برای خانه خود انتخاب کنیم؟

خب باید به این دوستان عزیز بگوییم که برای انتخاب و خرید استابلایزر خانگی مناسب باید نکات مهم بسیار را در نظر داشته باشید که ما در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم

انتخاب استابلایزر خانگی

یکی از مهم ترین مواردی که در زمان خرید استابلایزر از نوع خانگی آن باید در نظر داشته باشید و به آن توجه کنید اندازه دستگاه مورد نظر شما می باشد.

دقت داشته باشید که در زمان خرید این دستگاه باید میزان بار مورد نظر را نیز بدانید. شما باید مشخص کنید که برای تمام وسایلی که در منزل از آن ها استفاده می کنید نیاز به استابلایزر دارید یا تنها می خواهید تعداد مشخصی از تجهیزات خانگی خود را به این دستگاه متصل کنید.

یک نکته بسیار مهم برای انتخاب استابلایزر خانگی این است که بدانید میزان برق یا وات تجهیزات خانگی شما چقدر می باشد. به خاطر داشته باشید که مجموع مصرف برق با وات باعث می شود که شما استابلایزری با، بار مشخص خریداری کنید.

چطور kva استابلایزر را محاسبه کنیم؟

اینکه شما بخواهید یک دستگاه استابلایزر خانگی مناسب را خریداری کنید نیاز دارید که چالش های مختلفی را پشت سر بگذارید که یکی از آن چالش ها محاسبه کردن اندازه استابلایزر می باشد.

شما برای اینکه بتوانید این چالش را بخوبی و با موفقیت پشت سر بگذارید نیاز است کارهایی زیرا به دقت انجام دهید.

اولین قدمی که باید بردارید این است که ولتاژ ورودی را برای محافظت کردن از تجهیزات الکتریکی که در منزل از آن ها استفاده میکنید را تعیین کنید.
کار بعدی که نیاز است انجام دهید تعین کردن میزان قدرت مورد نظر برای حفاظت از تجهیزات خانگی می باشد.
ولتاژ تجهیزات الکتریکی خود را با جریان ضرب کنید و حاصل بدست آمده را بر عدد ۱۰۰۰ تقسیم کنید با این معادله می توانید میزان kva استابلایزر مورد نظر خود را بدست آورید.

جریان برق ورودی استابلایزر

برای اینکه بهتر و راحتر بتوانید به پاسخ این سوال که چطور یک استابلایزر برای خانه خود انتخاب کنیم؟ برسید و بتوانید از میان استابلایزرهای موجود در بازار بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید نیاز است که بدانید جریان برق ورودی استابلایزر راچطور می توانید محاسبه و ارزیابی کنید.

بدون شک می دانید که آمپر اندازه گیری دستگاههای الکتریکی مدار است. بنابراین وسایل برقی که شما در منزل از آن ها استفاده میکنید با توجه به نوع فعالیت و عملکردی که دارند میزان برق مختلفی را استفاده می کنند.

مثلا: اگر شما دستگاهی در منزل دارید که موتور الکتریکی آن سه فاز از صفر شروع می شود و به سطح اوج رسیده و بعد از آن به سطح میانی میرسد. باید بگوییم که جریان شروع موتور سه فاز می تواند ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از زمان بار کامل باشد.

محاسبه کردن آمپر استابلایزر

در مطالب بالا به این مسئله اشاره کردیم که چطور می توانید kva استابلایزر را محاسبه کنید. حال با توجه به این مسئله می خواهیم میزان آمپر استابلایز را نیز مورد محاسبه قرار دهیم.

اکثریت استابلایزرهایی که دارای ظرفیت بارگذاری بالایی می باشند معمولا از حالت پایدار یا آمپر کامل استفاده میکنند. آن دسته از استابلایزرهایی هم که دارای مقاومت کمی هستند از آمپراژ یا اوج استفاده میکنند.

برای اینکه بتوانید میزان آمپر استابلایزر را محاسبه کنیم.

اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که بتوانید جریان را از یک صفحه نمایش یا مستندات هر کدام از دستگاههایی که از آن ها استفاده می کنید دریافت کنید. روش عنوان شده یک روش بسیار ساده و آسان می باشد
دومین روش برای محاسبه آمپر استابلایزر تعیین جریان مدار شکن برای محافظت از استابلایزرهای خانگی می باشد.
اندازه گیری جریان مدارها که نیاز است حتما محافظت شوند.

سومین روش که برای محاسبه آمپر استابلایزر عنوان کرده ایم باید حتما توسط افرادی که زمینه اندازه گیری و رویه ایمنی آشناییت دارند انجام شود.

قدرت واقعی استابلایزر

دستگاه تثبیت کننده ولتاژکه از آن ها برای تهیه ولتاژ ثابت در زمان حمل خروجی، صرف نظر از تفاوت ولتاژ ورودی تجهیزات الکتریکی در برابر ولتاژ، جریان بیش از اندازه و هرگونه آسیب دیدگی مخافظت می کند.

برای محاسبه قدرت واقعی استابلایزر باید بدانید که استابلایزرها را با وات اندازه گیری نمی کنند بلکه آن ها را با آمپر اندازه گیری و محاسبه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *