مقالات

اصلی ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر

اصلی ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر

اصلی ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر هنوز هم، برای بسیاری از افرادی که قصد خرید یو پی اس و استابلایزر را دارند این سوال وجود دارد که اصلی ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر در چیست؟

با ما همراه باشید تا از اصلی ترین تفاوت این دو سیستم آگاه شوید.

یو پی اس چیست؟

در مقاله های قبلی درباره تفاوت بین استابلایزر و یو پی اس صحبت کرده ایم و برایتان گفته ایم که اصلا یو پی اس چیست؟

حال برای اینکه اشاره ای به اصلی ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر داشته باشیم، نیاز می باشد که مجدد برای شما بگوییم که یو پی اس چیست؟ در یک تعریف ساده و تنها برای یادآوری می توان گفت: یو پی اس سیستم و دستگاهی است که در صورت قطع شدن جریان برق می تواند میزان برق مورد نیاز تجهیزات برقی شما را تامین نماید.

سیستم های یو پی اس که انواع مختلفی از آن ها در بازار موجود می باشد قابلیت شارژ باتری را دارا می باشند به این صورت که در صورت خاموش بودن منبع تغذیه شبکه تجهیزات را برای تجهیزات نهایی تأمین می کند. باتری در صورت منبع تغذیه معمولی شارژ می شود.

یو پی اس های موجود در بازار

یو پی اس آنلاین
یو پی اس آفلاین
یو پی اس Line interactive

استابلایزر چیست؟

برای اینکه بهتر و راحتر بتوانید اصلی ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر را متوجه شوید کمی نیاز دانسته ایم که در ابتدا اشاره ای به یو پی اس و بعد از آن استابلایزر داشته باشیم.

حتما می دانید که استابلایزر یکی از دستگاه های الکتریکی است که می توان آن را روی موتور دستگاه های شما نصب کرد تا بتواند ولتاژ نوسان برق تجهیزات شما را ثابت نگه دارد.
استابلایزرها چگونه کار می کنند؟

دستگاه های استابلایزر دارای سروو موتور می باشند که با در نظر گرفتن سطح ولتاژ در جهت عقربه های ساعت یا خلاف آن حرکت می کنند. این کار آن ها باعث افزایش یا کاهش ولتاژ خواهد شد. به طور کلی باید بگوییم که سطح ولتاژ خروجی تک فاز و سه فاز با تثبیت کننده های سرو کاملاً تثبیت می شوند.

ویژگی های استابلایزر

سطح ولتاژ را با حداکثر بازده تنظیم می کنند.
دامنه ولتاژ ورودی هر چه باشد، آنها ولتاژ خروجی تثبیت شده را با کارایی ۹۸٪ ارائه می دهند
استابلایزر برای انواع مختلفی از کاربردهای صنعتی، خانگی و تجاری مفید می باشد.
بر اساس طراحی آنها، برخی از آنها همچنین می توانند سنبله، صدای خط و غیره را کاهش دهند.

فرق یو پی اس و استابلایزر

حال میخواهیم به سراغ سوال آن دسته از دوستانی که پرسیده اند اصلی ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر چه چیز می باشد رفته و کمی به این مسئله اشاره داشته باشیم.

اگر مطالب قبلی که در سایت منتشر شده اند را به خوبی مطالعه کرده باشید به این موضوع پی خواهید بود که هر دو سیستم استابلایزر و یو پی اس در عملکرد و کارایی تفاوت هایی دارند که باید برای خرید هر یک از این دو سیستم نکات بسیار مهمی را در نظر داشته باشید.

زمانیکه برق ساختمان یا محل کار شما مدام دچار قطعی می شود بدون شک تجهیزات الکتریکی شما آسیب خواهند دید. در چنین شرایطی چه کاری باید انجام دهید که از آسیب دیدگی آن ها جلوگیری کنید؟

بله کاملا درست اشاره کرده اید، نیاز است که تجهیزات خود را به یک سیستم پشتیبان همچون یو پی اس یا استابلایزر مجهز کنید. اما از کجا باید تشخیص دهید که کدام یک بهتر و کارآمد تر هستند و برای تجهیزات شما گزینه مناسبی به شمار می آیند؟

شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که یو پی اس ها دارای محدودیتهای مشخصی از ظرفیت و دامنه ولتاژ هستند که ممکن است با تجهیزات شما همگام نشوند. بنابراین خرید و انتخاب استابلایزر مناسب می تواند گزینه بهتری باشد.

اما اصلی ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر که باید در زمان انتخاب و خرید این دو سیستم به آن توجه داشته باشید این است که  یو پی اس ها دارای باتری برای زمان خاموشی و نبود برق می باشند.

جمع بندی

در صورتیکه باز هم در زمان خرید سیستم ایمنی و منبع تغذیه برق برای تجهیزات خود ( خرید یویی اس و خرید استابلایزر) باز هم برایتان سوال بود که اصلی ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر در چیست؟ می توانید با مشاوران و کارشناسان ما تماس گرفته و از آن ها در این زمینه راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *